(11)“Söz uçar yazı kalır” veciz sözünden hareketle dilek / temenni / istek / öneri vb. hususların e-ortamda veya yazılı olarak (Yönetim Kurulu veya Denetim Kuruluna) iletilmesinin iş süreçlerini hızlandıracağı ve Denetim Kurulunu yapacağı kontrollerin etkinliğini artıracağı değerlendirilmektedir.
(III)Kapalı yüzme havuzundan sosyal tesisin alt katına, açık yüzme havuzundan
hidrofor bölümüne, süs havuzlarından kapalı oto parka akan sular gelecekte çözüm bekleyen sorunların sadece bir bölümünü oluşturmaktadır.
hidrofor bölümüne, süs havuzlarından kapalı oto parka akan sular gelecekte çözüm bekleyen sorunların sadece bir bölümünü oluşturmaktadır.
ç.İnternet sayfası oluşturulması / şeffaf yönetim anlayışı / bilgilendirme:
(1)Günlük yaşamda karşılaştığımız sorunların bir bölümünün eksik bilgilendirmeden kaynaklandığını bilinmektedir.
(2) Yeterli bilgilendirme ve şeffaflığın sağlanması ile gereksiz tereddütlerin ortadan kaldırılması mümkün olabilecek, bunun yanında Neveser sakinlerinin yönetime daha fazla katkı/destek vermesi mümkün olabilecektir.
(3)Aşağıda sıralanan düşünceleri kapsayan ve sonrasında da edinilecek tecrübelerle geliştirilecek bir web sayfasının yarar sağlayacağına inanılmaktadır:
(a)Yönetim Şirketi tarafından yapılan işlerin (aidat ve diğer gelirlerin, gecikme bedellerinin, yasal takip sonuçlarının, harcamaların tamamına ait bilgilerin e-ortamda arşivlenmesi, gerektiğinde istatistikî bilgilere esas teşkil edecek sorgulamaların yapılmasına uygun programlar hazırlanması vb.) arşivlenmesi,
(b)Yönetim Şirketi ile sözleşme sonlandırıldığında bağımlı kalınmasını önleyici tedbir geliştirilmesi,
(c)Her seviyede (kat malikleri / kiracılar /yönetim / denetim / site Müdürü / muhasip vb.) yetkilendirme (GÖRME/ İŞLEM YAPMA vb.) ve şifre uygulaması yapılarak sorgulama (aidat/gecikme / yasal takipler vb.) mümkün hale getirilmeli,
(d)Site Yönetim Planı ve diğer dokümanlar izlenebilir olmalı,
(e)Malikler, kiracılar, blok yöneticileri için Yönetim /Denetime soru sorma, bilgi talebinde bulunulması ve cevap verilmesi için soru ve cevap ortamı sağlanmalı,
(f)Sıkça sorulan sorular ve cevapları ayrı bir yerde depolanabilmeli,
(g)Yönetim tarafından TAMAMLANAN / ÜZERİNDE ÇALIŞILAN / PLANLANAN konular önceden duyurulmalı (örneğin Ynt.Krl.nun karar aldığı ve üzerinde çalışması sürdürülen konular zamanında komşularımıza duyurulabildiği taktirde gereksiz tereddütler önlenebilecek ve belki de komşularımızın katkıları sağlanabilecektir),
(h)Örnek vermek gerekirse; çevre ve garaj aydınlatmalarında sorunlar yaşandığı bilinmektedir. Zamanında bilgilendirme yapılması halinde menfi yorumların ortaya çıkması önlenebilecek, komşularımızın katkıları alınabilecektir. Güvenlik/temizlik/ cam balkon /peyzaj/ ilaçlama/ sosyal tesisin işletmeye verilmesi konularındaki çalışmalar bu konularda verilebilecek örnekler arasında gösterilebilir.
(ı)Yönetim tarafından yapılan sözleşmeler web sayfasında komşularımızla paylaşılmalı, komşularımızın katılımına geniş olanak sağlanmalı, olumlu/olumsuz eleştirilere açık olunmalı ve ortak anlayışı yaygınlaştıran şeffaf bir yapı sağlanmalıdır.
(c)Her seviyede (kat malikleri / kiracılar /yönetim / denetim / site Müdürü / muhasip vb.) yetkilendirme (GÖRME/ İŞLEM YAPMA vb.) ve şifre uygulaması yapılarak sorgulama (aidat/gecikme / yasal takipler vb.) mümkün hale getirilmeli,
(d)Site Yönetim Planı ve diğer dokümanlar izlenebilir olmalı,
(e)Malikler, kiracılar, blok yöneticileri için Yönetim /Denetime soru sorma, bilgi talebinde bulunulması ve cevap verilmesi için soru ve cevap ortamı sağlanmalı,
(f)Sıkça sorulan sorular ve cevapları ayrı bir yerde depolanabilmeli,
(g)Yönetim tarafından TAMAMLANAN / ÜZERİNDE ÇALIŞILAN / PLANLANAN konular önceden duyurulmalı (örneğin Ynt.Krl.nun karar aldığı ve üzerinde çalışması sürdürülen konular zamanında komşularımıza duyurulabildiği taktirde gereksiz tereddütler önlenebilecek ve belki de komşularımızın katkıları sağlanabilecektir),
(h)Örnek vermek gerekirse; çevre ve garaj aydınlatmalarında sorunlar yaşandığı bilinmektedir. Zamanında bilgilendirme yapılması halinde menfi yorumların ortaya çıkması önlenebilecek, komşularımızın katkıları alınabilecektir. Güvenlik/temizlik/ cam balkon /peyzaj/ ilaçlama/ sosyal tesisin işletmeye verilmesi konularındaki çalışmalar bu konularda verilebilecek örnekler arasında gösterilebilir.
(ı)Yönetim tarafından yapılan sözleşmeler web sayfasında komşularımızla paylaşılmalı, komşularımızın katılımına geniş olanak sağlanmalı, olumlu/olumsuz eleştirilere açık olunmalı ve ortak anlayışı yaygınlaştıran şeffaf bir yapı sağlanmalıdır.
(i)Yönetim Kurulu haftada asgari haftada bir toplanmakta (bazı durumlarda daha fazla) ve yapılan çalışmalar yazılı olarak “KARAR DEFTERİ”ne yansıtılmaktadır. Yönetim ve Denetim Kurulu çalışmalarının e-ortamda komşularımızla paylaşılması iletişimi hızlandıracak, geç bilgilendirmenin ortaya çıkarabileceği olumsuzluklar ortadan kaldırılabilecektir.
(j)Avukatlık büromuzun çalışmaları, yasal süreçlere ilişkin bilgilendirmelere yer verilebilmelidir.
(4)Sonuç olarak; kat malikleri tarafından takip edilebilir, şeffaf, ortak anlayışı geliştiren ve kurumsal hafıza oluşmasına katkı sağlayacak bir web sayfası oluşturulmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
i.Aidatlar, Gelir ve Giderler Tabloları, Banka hesapları;
(4)Sonuç olarak; kat malikleri tarafından takip edilebilir, şeffaf, ortak anlayışı geliştiren ve kurumsal hafıza oluşmasına katkı sağlayacak bir web sayfası oluşturulmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
i.Aidatlar, Gelir ve Giderler Tabloları, Banka hesapları;
(1)Site sakinlerinin; yönetim ve denetim kurullarının çalışmalarını, aidatlar, gelirler, harcamalar, yapılan sözleşme metinlerinin komşularımızla paylaşması, ihale komisyonlarının oluşturulmasını/çalışmalarını vb. konuların internet ortamından takip etmesi sağlanmalıdır.
(a)Gerek yapı malzemeleri (bina dış cephe boyaları, duvar kaplamaları, çevre duvarı ve ferforje demirler, ana girişlerdeki bariyerler, seramik zeminler, sosyal tesislerdeki sıhhi tesisat vb.) gerekse alt yapı ve teknik tesisat (uydu televizyon sistemi, radyoaktif yakalama uçlu paratonerler, yüzme / süs havuzları su sirkülasyonu, su filitreleme sistemi, ilaçlama sistemi, yangın alarm sistemi, asansörler, su deposu/ hidrofor, temiz ve atık su sistemi, saunalar, blok sığınak havalandırmaları vb.)’ın uzun vadede ortaya çıkabilecek büyük onarım ihtiyaçları, ömür devri sonunda yenilenmeleri konularındaki çalışmalar düşünülmeli, konu kapsamın da detaylı “Site İşletme El Kitabı” hazırlanmalıdır.
b.Su Depoları:
(1)Yüklenicinin eksik / kusurlu işleri nedeniyle su depolarının hijyeni konusunda tereddütler bulunmaktadır.
(2)TOKİ ve ilgili adreslere gönderilen yazılar ve eklerindeki fotoğraflarda da yer aldığı üzere; yüzme havuzları aylarca kirlilik kaynağı olmuş, açık yüzme havuzu bölgesindeki su depolarından harici motorla kapalı yüzme havuzuna su çekilmiştir.
(3)Söz konusu su motoru ve hortumların (kanalizasyon karışması muhtemel) yağmur suyu ile dolan kapalı oto parkların su tahliyesinde de kullanıldığı gözlemlenmiştir.
(4)Harici motor hortumlarının aylarca su deposuna sarkıtılmış durumda ve depo kapaklarının açık bırakıldığı izlenmiştir. Açık bırakılan kapak bölümünden gözle dahi izlenebilen kirlilik endişe kaynağı oluşturmuştur.
(5)Sonuç olarak su depolarının hijyeni ve bakımı yenilenmeli, site içinde belirlenecek noktalardan alınacak İSKİ suyunun tahlilleri yaptırılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder